perjantai 18. helmikuuta 2011

Kalvöy-saari


Tänään oli olo jo parempi ja tarkoitus oli käydä vähän kirjastossa ja pyörähtämässä kaupungilla. Ajattelin, että mun ei oo hyvä kävellä kauheesti, niin hyppäsin laivaan, mistä nään vähä merimaisemia ja voin samalla ottaa rennosti. Yksi virkailija oli selittänyt mulle, että mun kuukausikortilla voi mennä tietylle saarelle saakka ja laiva tulee samantien sieltä takas.

No kun saavuttiin sinne saarelle, oli mun jäätävä saarelle, sillä laiva jatkoikin matkaansa enkä halunnut maksaa siitä enempää. Niin sitten olin Kalvöyn saarella ja se osoittautuikin aivan unelmaksi. Kiersin saaren ympäri, ihastelin maisemia, pidin evästauon ja tulin takaisin satamaan, josta oli tarkoitus nousta aikataulun mukaisesti laivaan kohti kaupunkia. Laiva ajoikin saaren ohi siinä pysähtymättä jä minä olin ihan ihmeissäni, että laiva ei pysähtynytkään. Seuraava laiva tulisi tunnin kuluttua.


En ollut tajunnut, että punainen poiju pitää hilata mastoon merkiksi laivalle, että saarella on joku joka tulee kyytiin. Ensimmäisen laivan mentyä ohi luin norjankielisiä ilmoituksia ja niistä sain jonkinlaisen tolkun, että täytyy laittaa joku merkki itsestä laivallle, että se pysähtyy. Se poiju oli ainut siinä satamassa minkä saattoi laittaa merkiksi ja niin kokeilin onneani. Seuraava laiva sitten pysähtyi ja otti minut kyytiin. Koko saarella en nähnyt muita ihmisiä, joilta oisi voinut kysyä neuvoa. Saarella oli paljon kesämökkejä, mutta eihän niissä kukaan asustele talvella.

Mulla oli kauhukuvat päässä, että joudun jäämään saarelle yöksi, jos mikään laiva ei pysähdykään sillä saarella, vaikka aikataulussa niin luki. Rannassa oli pikkuruinen koppi saarelaisten posteja varten ja siellä suunnittelin viettäni mahdollisesti seuraavan yön. Onneksi ei tarvinnut jäädä sinne palelemaan :)



Tässä saaren satamalaituri ja laiturilla olevaan tolppaan hilasin punaisen poijun laivalle merkiksi. Tuossa mökissä luulin joutuvani viettämään seuraavan yön :)
Tervetuloa Kalvöyhin

Juuri saapuneena saarelle

Saarella oli kivasti lunta ja arska paistoi


Saarelta oli ihanat maisemat

Vuoret siintävät kauempana

Auringosta nauttimassa rantakivillä

Noita vuoria voisi katsella vaikka kuinka kauan

Tällä laivalla tein matkaa




1 kommentti:

  1. Hurja selviytymisreissu sulla!! Onneks kaikki kääntyi lopulta parhain päin. Olet sä sitten neuvokas nainen. :) Mahtavilta näyttää maisemat ja kelikin taisi olla täydellinen.

    VastaaPoista