sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Sirdal

Maisemia menomatkalla

Lauantaina lähdettiin Richardin ja Paulin kanssa Sirdaaliin laskettelemaan. Olin käyny aikaisemmin Sirdaalissa Hannan kanssa ja menomatka kesti silloin bussilla sen neljä tuntia. Nyt lyhyempi tie oli vuorilla auki ja matka kesti vain puolitoista tuntia suuntaansa.
Sirdaalissa satoi aika rankasti lunta, mutta ei se meitä pysäyttäny. Välillä pidettiin lounastauko ja grillaattiin hodareita. Käytiin myös laskemassa pulkkamäkeä isoilla ja pienemmillä patjoilla.
Lounastauon jälkeen kun lähdettiin takaisin mäkeen, niin mun sauvat olivat kadonneet. Ihmettelin, että kukahan mun sauvat on vienyt. Ei auttanut muu kuin jatkaa laskemista ilman sauvoja ja suunnitella uusien sauvojen ostoa. Mietittiin, että ei varmaan kukaan niitä tahallaan oon varastanu vaan ehkä ottanut vahingossa. Toisen kerran, kun menin hissillä ylös, niin samalla hetkellä yksi nainen laskee ihan mun vierestä ja sillä oli mun sauvat kädessä. Lähdin kauheeta vauhtia sen perään ja kysyin, että onko sillä omat sauvat kädessä. Nainen sanoi, että se oli juuri valittanut miehelleen, että onpas sillä lyhyet sauvat. No nainen oli siis ottanut väärät sauvat. Niin sain sitten sauvani takaisin. Tuntui vaan niin ihmeelliseltä, että nainen sattui juuri oikealla hetkellä laskemaan mun vierestä, sillä paikka oli aika iso. Tuntui kyllä, että tässä oli johdatusta :)

Huipulla oli todella sumuista ja lunta tuli rankasti


Lounastauko ja grillin virittämistä

Hodarit tulilla

Paul, minä ja Richard

Lumiukko jolla on nakkinenä

Pulkkamäen riemuja


Tulomatkalla pysähdyttiin kaakaolle

Kotimatkalla. Lumet jäi Sirdaaliin :(

3 kommenttia:

  1. Tosi mukava, kun oot päässy taas rinteeseen. Ei tainnut olla huono opiskelijavaihtokohde tuo Stavanger. :) Noin niin ku harrastuksen tiimoilta ainakaan..

    VastaaPoista
  2. Joo ei ollenkaan paha paikka :) Paikka vain paranee koko ajan! On kyllä niin kivaa kun oon päässy paljon rinteeseen, sillä sitä halusin täällä tehdäkin.

    Sustakin on tullut kunnon laskija tänä talvena!

    VastaaPoista
  3. Siellä sitä vaan mennään kahden komean bodyguardin kanssa mielettömissä maisemissa... Lotta, kyllä sun kelpaa! Ja hei, kypärät päässä pulkkamäessä ei oo ollenkaan hullumpi idea. Turvallisuus ennen kaikkea. :)

    VastaaPoista